مقاله

تاثیر دارچین و زنجبیل برای بهبود انواع دیابت و کاهش وزن

تاثیر دارچین و زنجبیل

تاثیر دارچین و زنجبیل برای تنظیم قند خون | خواص دارچین و زنجبیل برای لاغری | دارچین و زنجبیل برای سلامتی

تاثیر دارچین و زنجبیل برای سلامتی

چاقی با ژنتیک، متابولیسم و مؤلفه‌ های رفتاری (تمایلات و گرایش‌های رفتاری) مرتبط است. جدا از سهم عمده‌ ی استعداد ژنتیکی، پیشرفت سریع چاقی ممکن است در اثر تغییرات بزرگ در سایر عوامل مانند عادت‌ های غذایی باشد. شیوع چاقی در میان تمام سنین به دلیل تغییرات سبک زندگی و مصرف چربی رژیمی در حال افزایش است. چاقی یک سری از مشکلات را برای سلامتی به وجود می‌آورد که خطر بیماری‌ های بسیاری مانند بیماری‌ های قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیابت ملیتوس (دیابت شیرین) را افزایش می‌دهد.

تاثیر شگفت انگیز دارچین و زنجبیل در کاهش وزن و بهبود دیابت

در سال 2014، در مطالعه‌ا ی اثرات عصاره‌ های آبی دارچین (CAE) و زنجبیل (GAE) بر وزن بدن و چربی‌ها، سطح سرمی آنزیم‌ های کبدی، لیپید های خون، گلوکز، لپتین و انسولین و فعالیت آنزیم‌ های اکسیداتیو بافت در رت های دیابتی چاق مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج آن در مجله World Journal of Dairy & Food Sciences منتشر شد. در این مطالعه 54 رت نر به طور تصادفی به 6 گروه 9 نفره تقسیم شدند. گروه 1 با رژیم غذایی پایه ( با فرمولاسیون 20 درصد پروتئین، 10 درصد سوکروز، 5 درصد روغن ذرت، 2 درصد کولین کلراید، 1 درصد مخلوط ویتامین، 3/5 درصد مخلوط نمک‌ها و 5 درصد انواع فیبر و مابقی نشاسته ذرت) تغذیه شدند. 5 گروه دیگر با رژیم غذایی پرچرب (HFD) به مدت 6 هفته تغذیه شدند تا چاقی و چربی خون حاد در آن‌ها ایجاد شود.سپس رت‌ های چاق با تزریق آلوکسان در طول مدت 5 روز، به دیابت مبتلا شدند. پس از القاء دیابت، گروه 2 به عنوان گروه چاق مبتلا به دیابت در نظر گرفته شد. به 4 گروه دیگر عصاره‌ های آبی دارچین و زنجبیل در دوز های 100 و 200 میلی گرم بر کیلوگرم به صورت خوراکی، به مدت 6 هفته داده شد.برای تهیه عصاره آبی گیاهان، 200 گرم از پودر چوب دارچین یا ریشه زنجبیل در 1 لیتر آب مقطر ریخته و به مدت 10 دقیقه جوشانده شد. نمونه‌های خونی به منظور جداسازی سرم و انجام آنالیزهای بیوشیمیایی جمع‌ آوری شدند. کلیه‌ ها نیز به منظور ارزیابی فعالیت‌ های آنزیم‌ های اکسیداتیو بافت از بدن رت‌ ها جداسازی و آماده شدند.

نتایج آزمایش

نتایج نشان دادند که مصرف خوراکی عصاره آبی دارچین و زنجبیل در رت‌ های چاق دیابتی به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن بدن و چربی‌ها، کاهش سطوح سرمی آنزیم‌های کبدی، کلسترول کل، تری‌گلیسریدها و LDL و کاهش شاخص آتروژنیک ( نسبت کلسترول LDL به HDL) می‌شود. همچنین کاهش قابل توجهی در:
  1. گلوکز خون و هورمون لپتین
  2. افزایش انسولین
  3. افزایش فعالیت‌های آنزیم‌های اکسیداتیو بافت کلیه در رت‌های چاق دیابتی مشاهده شد. این نتایج، مشاهده‌ای علمی برای اثبات مصرف سنتی دارچین و زنجبیل به عنوان نوشیدنی
  • درمان‌کننده چاقی
  • کاهنده چربی خون
  • انواع دیابت بود

پیشنهاد ویژه

قطعا مصرف روزانه دمنوش دارچین و زنجبیل تاثیر فوق العاده ای بر سلامتی خواهد داشت. در محصولات نیوشا دمنوش های متنوعی برای مصرف روزانه شما قرار داده شده در زیر چند مورد از آن ها را معرفی می کنیم. با کلیک روی هر محصول خواص آن را می توانید مطالعه کنید و سفارش دهید.   دمنوش چای سیاه و دارچین نیوشا  دمنوش چای سیاه و زنجبیل نیوشا  چای ماسالا نیوشا  پکیج بهبود دیابت نوع ۲  پکیج کاهش وزن ۶۰ روزه نیوشا

مقاله های مرتبط

تغذیه سالم برای داشتن بدنی سالم سبک زندگی سالم با تغذیه سالم و سنتی نکاتی جهت اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از بیماری ها
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “تاثیر دارچین و زنجبیل برای بهبود انواع دیابت و کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.