مقاله

نکاتی جهت اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از بیماری ها

نکاتی جهت اصلاح سبک زندگی

نکاتی جهت اصلاح سبک زندگی

نکاتی جهت اصلاح سبک زندگی ؛ بدلیل عادت ها غلط ، برخی از فعالیت های زندگی ما باعث میشه در آینده دچار بیماری های خطرناک و جبران ناپذیر بشیم . در این مقاله سعی یک سری اطلاعات درباره :

  1. عوارض لوازم آرایشی و بهداشتی و رنگ موی شیمیایی
  2. دارو های شیمیایی
  3. استفاده از چراغ خواب
  4. توالت فرنگی
  5. خشکبار تیزابی

در اختیار شما عزیزان ارائه کنم. با ما همراه باشید .

لوازم آرایشی و بهداشتی و رنگ موی شیمیایی

نکاتی جهت اصلاح سبک زندگی در مورد لوازم آرایشی بهداشتی و رنگ مو شیمیایی

نکاتی جهت اصلاح سبک زندگی

عمده ترین عوارض رنگ های شیمیایی ، سفیدی ، خشکی ، شکنندگی و ریزش مو می باشد . دئودرانت های موجود در بازار نیز ضد عرق بوده و باعث تغییرات شیمیایی در پوست و بسته شدن منافذ می شوند که مانع از خروج سمومی که باید از بدن دفع شدن می گردند. در تولید مواد شوینده از یک سری ترکیباتی استفاده میشود که دارای مواد فعال در سطح یا همان سورفکتانتها می باشد.

به دلیل وجود برخی ناخالصی ها، یکی از دلایل مهم حساسیت های پوستی و ریزش مو به کیفیت سدیم لوریل اتر سولفات مصرفی در شامپو مربوط می شود. حال اگر این ماده دارای ناخالصی های بیش از حد استاندارد باشد، موجب خارش سر و ریزش مو و تحریکات پوستی می شود و اگر از میزان معینی بیشتر باشد سرطان زا نیز به شمار می رود. میزان وجود این ناخالصیها در شامپوهای ایرانی به مراتب کمتر از شامپوهایی است که از هر کشوری مخصوصا به شکل قاچاق وارد می شوند. (به دلیل نظارت بیشتر).
توصیه می شود با توجه به این عوارض فراوان، از لوازم آرایشی بهداشتی نظیر شامپو، صابون، خوشبو کننده، ژل و رنگ موی گیاهی تولید داخل استفاده شود.

داروهای شیمیایی

نکاتی جهت اصلاح سبک زندگی در مورد داررو های شیمیایی

هر دسته از داروهای شیمیایی، دارای عوارض زیادی در کوتاه مدت یا درازمدت می باشند به طور مثال داروهای ضد التهاب و گلوکوکورتیکوئیدی (کورتونها) مانند پردنیزولون، هیدروکورتیزون، بتامتازون موجب عوارضی مانند افزایش اشتها و چاقی، بی خوابی و یا مسکن های غیر استروئیدی مانند دیکلوفناک، بروفن، ایندومتاسین باعث تهوع خونریزی دستگاه گوارش و… می شوند.
داروهای گیاهی در مواردی همان اثرات درمانی و یا قوی تر را بدون وجود چنین عوارضی دارند به عنوان مثال طی تحقیقات انجام شده خرفه و تخم آن که در دسترس همگان می باشد از اثر ضددردی معادل دیکلوفناک بدون داشتن چنین عوارضی برخوردار است. بنابراین توصیه میشود در مواردی که امکان آن وجود دارد، تحت نظر پزشک طب سنتی از داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی استفاده شود.

تذکر: باید توجه داشت که مصرف دارو های گیاهیی به مزاج ، سن و جنس فرد بستگی دارد و در غیر این صورت مم کن است عارضه نیز به دنبال داشته باشد.

خشکبار تیزابی

تیزاب که نام دیگر اسید نیتریک می باشد جهت مراقبت و جلوگیری از فساد و ماندگاری بیشتر مواد، مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده بر اثر تبدیل به نیتریت و نیتروزامین با هموگلوبین موجود در خون ترکیب شده و بیماری های خطرناکی از جمله سرطان خون را ایجاد می کند. توصیه می شود به جای آنها از خشکبار تازه پوست کنده و یا میوه های تازه استفاده شود.
بازگشت به لیست

8 دیدگاه در “نکاتی جهت اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از بیماری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.