کبد چرب, مقاله

علائم کبد چرب تا پاکسازی کبد | ۱۲ اقدامی که کبد تان را نابود می کند

چگونه کبد را پاکسازی کنیم | علائم کبد چرب چیست | بهترین روش برای پاکسازی کبد


در این مقاله کار هایی که باعث می شود کبد چرب شود را مطرح کردیم. همچنین علائم کبد چرب در مردان و زنان توضیح داده شده. در پایان بهترین راه برای پاکسازی کبد در خانه را در اختیار شما قرار داده ایم.

امروزه با توجه به سبک زندگی و غذایی صنعتی و کم شدن فعالیت ها، به شدت مسئله کبد چرب در همه سنین رو به افزایش است. و این می تواند زنگ خطری برای جامعه باشد.
اگر به فکر این هستید که طول عمر بیشتری داشته باشید و کم تر دچار بیماری شوید، باید به سلامت کبد تان توجه ویژه ای داشته باشید. کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن ماست که نقش مهمی در بدن ما ایفا می کند.
کبد وظیفه دارد تمام غذا ها و نوشیدنی هایی که بدن دریافت می کند را تصفیه کند. اگر نتواند وظیفه خود را در دفع سموم به خوبی انجام دهد مشکلات و برون ریزی ها در بدن نمایان می شوند. نکته مهم این است؛ تا زمانی که کبد دچار مشکل حاد نشده باشد می تواند بافت خودش را ترمیم کند.
مطمئن هستم با این اطلاعات اولیه در مورد کبد کنجکاو شدید تا اطلاعات کامل تری در خصوص روش های پاکسازی کبد و روش های مراقبت و پیشگیری از کبد چرب داشته باشید. تا پایان مقاله با ما همراه باشید خبر های خوبی برای شما داریم.

12 اقدامی که کبد تان را نابود می کند

1. امروزه زنان مدام در حال رژیم گرفتن و لاغر شدن هستند و این مسئله صدمات جدی به آنان وارد می کند. همه نباید لاغر باشند، چرا که افرادی که دارای مزاج های تر هستند، ذاتا نسبت به افراد دیگر چاق ترند.
امروزه برخی از متخصصان، عقیده دارند مثلا کسی که قدش ۱۶۰ سانتی متر است حتما باید ۶۰ کیلو باشد. ولی از دیدگاه طب سنتی وزن هر فرد نسبت به طبع جبلی یا طبع ذاتی متفاوت است.
برای اطلاع از بهترین روش کاهش وزن روی عکس زیر کلیک کنید.
در این روش علاوه بر کاهش وزن کبد و خون هم پاکسازی می شود.

2. افرادی که با مزاج گرم و خشک یا سرد و خشک متولد می شوند، معمولا نسبت به افرادی که دارای مزاج گرم و تر یا سرد و تر هستند، لاغرترند. ولی افرادی که دارای مزاج های گرم و تر یا سرد و تر هستند معمولا افرادی هستند که از ابتدا وزنشان بیشتر است.

3. زنانی که مدام در حال لاغر کردن هستند، کم غذا می خورند و ممکن است برای لاغرشدن از موادغذایی، مانند کاهو، سرکه، انواع ترشی، ماست، آب سرد و … استفاده کنند چون این مواد دارای طبع سرد هستند و مزاج افراد را به سمت سردی و تری سوق می دهند، کبد چرب در این افراد بیشتر رخ می دهد.

4. اگر افراد ۶ اصل سلامتی که شامل آب و هوا، خوردنی ها و آشامیدنی ها، خواب و بیداری، حرکت و سکون، احتباس و استفراغ و اعراض نفسانی را به خوبی رعایت کنند، سلامت خواهند بود.

5. تغذیه، در بروز کبد چرب نقش اساسی را بر عهده دارد. صرف غذا فقط هنگام گرسنگی، ترک غذاخوردن پیش از سیری کامل خود، از بروز کبد چرب پیشگیری می کند.

6. امروزه افراد بیش از ۸ تا ۱۰ بار غذای خود را نمی جوند. این در حالی است که هر لقمه باید بیش از ۳۰ بار جویده شود. هضم غذا، از دهان آغاز می شود و جویدن کامل غذا خود عامل هضم بهتر غذا می شود.

عضویت در گروه آموزش رایگان طب سنتی

7. شیرینی با شکم سیر به کبد آسیب می رساند.
برهم خوری و با هم خوری از زیان بارترین کارهایی است که به کبد آسیب وارد می کند و رعایت ترتیب غذا خوردن, بسیار مهم است و یکی از اصول اساسی حفظ سلامتی است.

8. آب در حالت ناشتا بعد از ورزش، بعد از اعمال جنسی و بعد از حمام، آب به شدت به کبد آسیب وارد می کند. چرا که این اعمال اندام های بدن از جمله کبد را گرم می کند و اعضا اشتیاقشان به مصرف آب زیاد است. در صورت مصرف آب، کبد آب را سریع جذب می کند که این عمل موجب سرد شدن کبد می شود و اگر مداومت به مصرف آب در این زمان ها شود، کبد چرب بروز پیدا می کند.

9. مصرف ترشی ها مانند سرکه، آبغوره خانگی، ترشی جات ، مصرف ماست، دوغ، خیار، کدو بدون رعایت استفاده از مصلحات آنها، کبد را به سمت چرب شدن پیش می برد.

10. ورزش کردن با شکم خالی به شدت مضر است، یبوست، خواب ناکافی، عدم فعالیت بدنی، مصرف الکل از علل بروز کبد چرب است.

11. خواب زود هنگام شبانه، بسیار برای سلامت کبد مفید است. توصیه می شود که قبل از نیمه شب، افراد بخوابد و قبل از طلوع آفتاب بیدار شوند.

12. خواب روز بسیار برای کبد مضر است و موجب تیرگی رنگ چهره، نقص ایمنی، فساد هضم، بدبویی دهان، صرع، فلج و تضعیف سیستم گوارش می شود.

کبد چرب به دلیل مایعات

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد کبد چرب در ایران،فرهنگ غلط مصرف مایعات و به ویژه آب است. برای مثال، وقتی در اوج گرما و عطش، مقدار زیادی آب خنک و تگری را به سرعت سر می کشیم، یک فاجعه جسمی را برای خود رقم زده ایم.

کبد به دلیل حرارت و احساس نیاز به آب، به سرعت این آب سرد را جذب می کند و این باعث سردی ناگهانی آن و رسوب چربی ها می شود. این کار، معده را نیز دچار سستی و سردی و رطوبت می کند و خود معده سرد، زمینه را برای ایجاد یا تشدید کبد چرب در آینده فراهم می کند.

  • آب یا مایعات بسیار سرد و تگری!!.
  • آب سرد در حالت عطش زیاد.
  • آب همراه یا بلافاصله بعد از غذا و به خصوص بعد از غذاهای چرب.
  • آب در بین خواب یا بلافاصله بعد از بیدار شدن.
  • آب در حال ورزش یا بعد از استحمام یا نزدیکی.
  • ۸ لیوان آب روزانه و …

همه می توانند دستگاه گوارش را سرد و کبد را چرب کنند.

همچنین است موارد زیر باعث آسب دیدن کبد می شود:

طبیعتا استفاده از نوشیدنی های مصنوعی و شیرین مانند انواع نوشابه به جای آب، فاجعه را تکمیل خواهد کرد.

  • وجود بوفه ای پر از نوشیدنی های خنک در باشگاه های ورزشی یا استخرها و سوناها و ….
  • وجود نوشابه ها و دوغ های خنک در سر میز رستوران ها و فروشگاه های فست فود.
  • در هوای گرم تابستان یک جا آب را سر کشیدن.

علائم کبد چرب در مردان و زنان

علائم و نشانه های کبد چرب چیست. شاید تغییراتی در بدن خود احساس می کنید که باعث نگرانی تون شده. این تغییرات می تونه از تغییر در سطح انرژی گرفته تا برون ریزی های پوستی باشه. اگر 2 تا 3 مورد از علائم و نشانه های زیر را در بدن خود احساس می کنید باید سریعا برای پاکسازی کبد خود اقدام کنید.

  • زرد بودن سفیدی اسکلروز چشم
  • کک‌ومک و لک صورت
  • ترش کردن و ریفلاکس گوارشی
  • طعم دهان تلخ و بدمزه صبحگاهی
  • جوش صورت و پشت کمر و روی بازوها
  • عصبانیت و پرخاشگری، زود از کوره دررفتن
  • درد مچ پاها و پیچ‌خوردگی های مکرر مچ پاها
  • ریزش موی شدید
  • احساس مورچه‌روی و گِزگِز در نواحی مختلف بدن
  • خونریزی های شدید عادت ماهیانه در زنان
  • حالت چسبندگی داشتن مدفوع به کاسه توالت (که نیاز به شست‌وشوی مدفوع با فشار زیاد آب باشد)
  • پرش پلک راست در اکثر مواقع
  • زرد شدن پیراهن در ناحیه زیر بغل و بدبو بودن عرق
  • احساس سوزن‌سوزن شدن انتهای دست و پاها
  • درد در سمت راست حفره شکمی که به‌سمت بین دو کتف انتشار داشته باشد!

بهترین روش برای پاکسازی کبد

اگر 2 تا 3 مورد از علائم کبد چرب را در بدن خود احساس می کنید، زمان آن رسیده که برای پاکسازی کبد خود اقدام کنید. برای پاکسازی کبد راه های زیادی هست. با تحقیقاتی که در این زمینه انجام دادیم؛ بهترین روش و ساده ترین راه برای پاکسازی کبد، استفاده از برنامه اصلاح مزاج می باشد. این برنامه شامل 3 محور است که تمام جوانب پاکسازی بدن را در بر می گیرد و به صورت اصولی کبد را پاکسازی می کند و تمام عوارض کبد چرب در بدن را بهبود می دهد.

محور اول : اصلاح سبک زندگی و سبک غذایی. برای کنترل ورودی بدن.

محور دوم : اقدامات عملی ساده مثل مدیتیشن، روغن درمانی و رژیم های پاکسازی. برای باز شدن گرفتگی ها و رسوبات بدن.

محور سوم : چند مدل دمنوش گیاهی و روغن خوراکی و دانه های خوراکی. این قسمت پاکسازی کبد را کامل می کند و عوارض و علائم کبد چرب را بهبود می دهد.

برای دریافت برنامه پاکسازی کبد چرب ابتدا باید مشاوره شوید. برای دریافت نوبت مشاوره ابتدا روی لینک زیر کلیک کنید و سپس کلمه کبد چرب را در واتساپ ارسال کنید.

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “علائم کبد چرب تا پاکسازی کبد | ۱۲ اقدامی که کبد تان را نابود می کند

  1. namjoo گفت:

    ممنونم از مطلب خوبی که گذاشتید. خیلی از سوالاتم رو پاسخ دادید

    1. مشاور سلامت گفت:

      ممنونم از توجه شما

  2. ممنونم از مطلب مفیدی که منتشر کردید و حقیقتا نمیدونستم که ریزش مو یا سوزن سوزن شدن دست و پاها از علائم کبد چرب هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.