عوارض چاقی, کاهش وزن, مقاله

عوارض چاقی و اضافه وزن چیست ، برای کاهش وزن چکار باید کرد

عوارض چاقی و اضافه وزن

عوارض چاقی و اضافه وزن چیست | کاهش وزن و لاغری آسان | برای کاهش وزن چکار باید کرد

عوارض چاقی و اضافه وزن:

پژوهشگران عوارض زیادی را برای چاقي بدن شناسایی کرداه اند که می تواند موجب کاهش طول عمر انسانها گردد.

پُر فشاری خون

عوارض چاقی و اضافه وزن

هرچه وزن شما بیشتر شود، بافت چربی شما نیز بیشتر می شود. این بافت برای زنده ماندن نیاز به اکسیژن و سایر مواد غذایی دارد که باید توسط جریان خون تأمین شود.
هر چه نیاز به اکسیژن و مواد مغذی بیشتر شود، حجم خون و مقدار فشاری که روی سیستم گردش خون وارد می شود، افزایش می یابد و هر چه حرکت خون در سیستم گردش خون بیشتر شود، فشار بیشتری بر دیواره ی سرخرگ های شما وارد می شود.

رابطه اضافه وزن و دیابت چیست

عوارض چاقی و اضافه وزن

چاقی عامل اصلی ایجاد دیابت نوع 2 می باشد، زیرا افزایش چربی باعث افزایش مقاومت بدن به اثر هورمون انسولین می شود. لذا این هورمون نمی تواند با مقادیر نرمال قبلی، وظیفه ی خود را که کنترل قند خون است، به درستی انجام دهد و قند خون بالا می رود

اضافه وزن باعث بیماری عروق کرونر می شود

این بیماری یکی از اشکال بیماری های قلبی – عروقی است که از رسوب چربی در جدار سرخرگ های کرونر(سرخرگ هایی که به قلب خون رسانی می کنند) ایجاد می شود. پس از مدتی، رسوب این چربی ها باعث تنگ تر شدن دیواره ی داخلی عروق شده و خون کمتری به بافت قلب می رسد.

ارتباط اضافه وزن و سکته مغزی

عوارض چاقی و اضافه وزن

چاقی باعث تصلب شرائین و رسوب چربی در جدار سرخرگ ها می شود که می تواند سرخرگ های مغزی را نیز درگیر کند و باعث تنگ شدن عروق مغزی شود. حالا اگر لخته ی خونی در این عروق باریک ایجاد شود، می تواند به طور ناگهانی باعث انسداد جریان خون به منطقه ای از مغز شما شده و منجر به سکته ی مغزی گردد.

چاقی و سرطان

انواعی از سرطان ها با اضافه وزن همراه هستند که در زنان می توان به سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، سرطان گردن رحم و سرطان کیسه ی صفرا اشاره کرد. مردان چاق نیز نسبتاً در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به سرطان های کولون، رکتوم و پروستات هستند.

اضافه وزن عامل بیماری کبد چرب

در اثر چاقی، چربی بیشتری در ساختار کبد وارد می شود که این تجمع چربی در کبد، می تواند باعث ایجاد التهاب و حتی تخریب بافت کبد شود و نهایتاً به بیماری نارسایی کبدی (سیروز) منجر شود

افزایش وزن باعث آرتروز می شود

هر كه وزنش بيش، دردش بيشتر (اين نوشته را اولين بار روی يك تابلو در مطب همكاری ارجمند و اورتوپد و جراحی معروف در تهران مشاهده كردم.
هر بيمار چاقی كه برای درمان آرتروز به او مراجعه ميكرد، او قبل از هر اقدام دستور ميداد كه اول وزن خود را كاهش دهد و بعد مراجعه كند. چون وزن زياد سبب وارد آمدن فشار زياد روی مفاصل ميشود و آرتروز زودرس ايجاد می كند).

افزایش وزن حمله های آسمی بوجود می آورد

عوارض چاقی و اضافه وزن

لاغرهائی كه مبتلا به آسم می شوند، كمتر از افراد چاق گرفتار حمله های آسمی می گردند.

چاقی یکی از عوامل نازائی

يكی از علتهای نازائی، چاقی است. خوب است بدانيد چند تن از خانمهای چاق كه به عنوان نازا ثبت نام كرده بودند، با كاهش وزن به آرزوی باورنكردنی خود رسيدند.

چاقی باعث نارسائی قلبی میشود

توان كار قلب در افراد چاق كمتر است. بعضی از خانمها و آقايان چاق وقتی اصطلاحا پا به سن می گذارند، حتی كار آسانی مثل نماز خواندن ( به دليل نارسائی قلبی) برايشان مشكل می شود.
با فشار دادن به ساق پای اين افراد متوجه می شويم كه بدن متورم می گردد و خونی كه توسط قلب بزرگ فرستاده می شود، توانائی برگشت ندارد. اين حالت باعث تجمع مايعات در بافتهای بدن، مخصوصاً در پا و ريه و شكم می شود. همه می دانند سكته قلبی يكی از عوارض بالا بودن وزن است.

اضافه وزن مشكلات روانی به بار می آورد

عوارض چاقی و اضافه وزن

اين مشكل در خانمها بيشتر نمايان است. دختری كه دم بخت است، به خاطر وزن بالائی كه دارد، اندام نامتناسبی دارد واز همين رو با خواستگاران كمتری مواجه می شود. خانمهائی كه دلشان می خواهد در هر مناسبتی لباس جديدی بپوشند، اگر چاق باشند برايشان ممكن نيست و مجبورند همان دامن و پيراهن قبلی را بپوشند همچنين گاه اختلافات زياد بين زن وشوهر به سبب چاقی يا لاغری يكی از زوجين، متاسفانه باعث تهديد به طلاق در تعداد زيادی از آنها می شود. اين امر در خانمها افسردگی را هم به دنبال می آورد.

چاقی باعث کاهش طول عمر می شود

آمار پزشكی نشان می دهد كه متوسط سن افراد چاق خيلی كمتر از افراد لاغر است. هر چهار كيلو اضافه وزن يك سال از عمر انسان كم می كند. اين هشدار مهمی برای افراد چاق است.

چاقی باعث خروپف در خواب می شود

عوارض چاقی و اضافه وزن

از مشكلاتی است كه معمولا افراد چاق به آن مبتلا می شوند


برای لاغری چه کار کنیم

این سوال همه افرادی است که تصمیم به کاهش وزن میگیرند و نمی دانند با چه روشی و انجام چه فعالیتی شروع به کاهش وزن کنند که عوارض و بازگشت وزن برای آن ها نداشته باشد.

در مقاله های قبل به برسی بهترین روش برای کاهش وزن پرداختیم که می توانیم با کلیک بر روی لینک زیر آن را مطالعه کنید.

چرا عمل جراحی برای لاغری توصیه نمی شود ، بهترین راه برای لاغری چیست

تیم حرفه ای مشاوران طب سنتی سایت شرقی طب با انجام مشاوره رایگان و زبانشناسی و مزاج شناسی عوامل اضافه وزن شما را تشخیص می دهد و برای بهبودی و کاهش وزن برنامه مناسب شرایط جسمانی شما را برایتان ارسال می کند.

از عوارض چاقی و اضافه وزن صحبت کردیم. حالا که ارزش سلامتی و تناسب اندام را درک کردیم باید به فکر کاهش وزن باشیم. در بین روش های کاهش وزن، دمنوش درمانی یکی از اصولی ترین و راحت ترین روش هاست. از طریق لینک زیر می توانید ویدیو نتایج مشتریان دمنوش لاغری نیوشا را مشاهده کنید.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “عوارض چاقی و اضافه وزن چیست ، برای کاهش وزن چکار باید کرد

  1. Maryam گفت:

    مطلب خیلی خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.