مقاله

درمان یبوست و نفخ شکم در خانه | برنامه رفع یبوست

درمان یبوست و نفخ

علت ایجاد یبوست و راه درمان | درمان یبوست و نفخ شکم به روش طب سنتی | درمان یبوست و نفخ شکم با دمنوش نیوشا

دمنوش بهبود یبوست نیوشا

درمان یبوست و نفخ شکم یکی از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از بیماری هاست . در طب سنتی یبوست به مادر بیماری ها معروف زیرا به تمام اندام های داخلی آسیب می زند.
یکی از شایعترین شکایت های سالمندان کم کاری روده یا یبوست است. بر پایه گزارش Chouny نزدیک به یک چهارم کهنسالان از یبوست رنج می برند در میانسالان و جوانان نیز بین ۱۵-۱۰ درصد به این ناهنجاری دچارند.

عوامل ایجاد یبوست :

درمان یبوست و نفخ

  1.  رژیم غذایی کسانی که در برنامه غذایی خود از گوشت و چربی و شیرینی زیاد استفاده کرده و سبزی و میوه کمتر مصرف می کنند به یبوست دچار می شوند.
  2.  داروها افزون بر افرادی که از تریاک و فراورده های آن استفاده می کنند، بسیاری از داروهایی که ترکیبات مرفین و کدئین و نظیر آنها دارد، يبوست شدید ایجاد می کند، برخی داروهای ضد اسید مثل آلومینیوم هیدروکسید و کربنات کلسیم تولید یبوست می کند. داروهای ضد افسردگی، آهن، داروهای ضد تشنج و برخی از داروهای فشار خون ایجاد یبوست میکنند.
  3. مسافرت و تغییر روش زندگی همراه با کم نوشیدن آب و سایر آبکیها
  4.  شقاق و بواسیر و بیماری هایی که دفع مدفوع را با درد شدید همراه می کند. همچنین تنگی مقعد به خاطر برخی از جراحی های بواسیر
  5. سالمندی و کمبود ورزش و تحرک

درمان یبوست از نظر طب سنتی:

طبیعت دستگاه گوارش سرد است و اگر با خوراک نامناسب باعث غلبه سردی شویم ، هضم غذا با مشکل مواجه می شود و دچار یبوست می شویم .

در طب سنتی رژیم های غذایی مخصوص جهت بهبود یبوست مطرح شده که در پکیج بهبود یبوست سایت شرقی طب موجود می باشد.

برای درمان یبوست بهترین کار همان رفع علت هاست. بدین معنی که از همه مهمتر برای کمک به آسان کردن انجام وظائف روده، بایستی از رژیم غذایی که شامل سبزی و میوه فراوان باشد استفاده کرد. ورزش و تحرک را فراموش نکرده و هر روز در نخستین ساعات بامداد با خوردن آب و همچنین میوه و سبزی با آرامش و خونسردی وقت کافی به روده ها داد تا کار خود را انجام دهند.

دمنوش نیوشا برای درمان یبوست و نفخ شکم

دمنوش درمانی یکی از بهترین راه ها برای بهبود مشکلات گوارشی می باشد. به همین دلیل سایت شرقی طب با پشتوانه دانش طب سنتی برنامه ویژه ای برای بهبود مشکل یبوست تنظیم کرده است.
در این برنامه علاوه بر دمنوش های فوق العاده نیوشا برای بهبود مشکلات گوارشی اقدامات جانبی مثل روغن درمانی و رژیم های تخصصی برای بهبود یبوست قرار داده شده است. انجام این برنامه باعث می شود با قرص های شیمیایی و عوارض آن خداحافظی کنید.

 

در بین دمنوش های نیوشا دمنوش های زیر برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع یبوست مناسب است. برای بهبود یبوست پیشنهاد می شود ابتدا مشاوره شوید و برنامه کامل را دریافت کنید.

دمنوش ریزمیوه های قرمز

نعناع فلفلی

دمنوش گزنه و برگ زیتون

رزماری و گل محمدی

دمنوش معجون رویایی

گل گاوزبان، به لیمو، زیرفون، سنبل الطیب

 

علت ایجاد نفخ شکم

یکی از گرفتاری های مهم دیگر که افراد از آن شکایت دارند نفخ شکم است. منشاء جمع شدن گاز در معده و روده ها یکی، فرو دادن هوا به دستگاه گوارش است، که معمولا در کسانی که غذا را تند و درست نجویده، می بلعند به وجود می آید. و دوم تخمیر غذاها در داخل روده ها ست که ایجاد گاز می کند.
ولی بیشتر غذاهایی که مواد نشاسته ای و قندی دارد و همچنین بسیاری از دانگی ها، می توانند گاز زیادی در شکم به وجود آورند. پیاز، تربچه، نخود، لوبیا، کلم و بسیاری دیگر از حبوبات و فراورده های شیری می توانند نفخ ایجاد کنند.

درمان نفخ شکم

نخود و لوبیا را اگر ۱۲ ساعت در آب خیس کرده و آب آن را عوض کنند کمتر ایجاد نفخ می کند. سبزی ها اگر پخته شوند کمتر سبب ایجاد گاز خواهند شد. اضافه کردن نمک در غذا از ایجاد نفخ تا حدودی جلوگیری میکند. دست آخر پس از خوردن غذا اگر احساس آروغ دست بدهد، نبایستی با زور جلو آن را گرفت و همچنین دفع گاز معده از مقعد یک امر اجتناب ناپذیر است. تمام انسان ها و جانوران به طور متوسط در شبانه روز نزدیک به ۲۰ بار گاز دفع می کنند. ولی بهر حال، می توان در اولین فرصت به دستشویی رفت و گازها را خارج کرد.

مقاله های مرتبط

بهبود یبوست اطفال

علت ایجاد هموروئید و بواسیر چیست

بیماری های دستگاه گوارش

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “درمان یبوست و نفخ شکم در خانه | برنامه رفع یبوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.