مقاله

درمان بیماری های زنان به روش خانگی و طب سنتی

درمان بیماری های زنان

درمان بیماری های زنان به روش خانگی و طب سنتی

درمان بیماری های زنان

در پس ناراحتی های مختلف دوشیزگان و بانوان در هر سن ممکن است بیماری جدی ای نهفته باشد. معرفی داروهای خانگی مؤثر نباید زنان را از معاینات پزشک زنان منصرف یا غافل سازد. زیرا تنها پزشک متخصص زنان قادر به تشخیص بیماری هاست. خوددرمانی بیماری ها بدون تشخیص پزشک سهل انگاری و حماقت است.
در این مقاله برخی از داروهای خانگی و گیاهان دارویی امتحان شده برای ناراحتی های زنان مانند دیس منوره – دردهای شدید انقباضی قبل یا حين قاعدگی – برفک (ترشحات سفید رنگ) و پیشگیری یا کاهش ناراحتی های دوران یائسگی معرفی شده است. اگر در معاینات پزشکی مشخص شود که هیچ دلیل مشخص ارگانیکی برای ناراحتی وجود ندارد می توان از گیاهان دارویی و داروهای خانگی استفاده نمود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های التهابی لگن که اغلب زنان حساس از آن رنج می برند مناسب هستند. آنان از ناراحتیهای متعدد و شدیدی شکایت می کنند. در معاینات پزشکی در مورد آنان هیچ بیماری جدی ای تشخیص داده نمی شود، بنابراین درمان با داروهای خانگی برای آنان مناسب خواهد بود.
در این جا مایلم یک بار دیگر متذکر شوم که قبل از مصرف داروهای خانگی حتما باید توسط پزشک متخصص زنان معاینه شوید.

دیس منوره (درد قاعدگی)

گاهی دختران جوان چند روز قبل یا در حین قاعدگی احساس دردهای شدید و انقباضی در ناحیه زیر شکم خود می کنند. پزشکان آن را سندرم پیش از قاعدگی می نامند. برخی از زنان جوان شاغل چندین روز در ماه مجبور به غیبت از محل کار خود می شوند، زیرا در روزهای قاعدگی دچار دردهای انقباضی میشوند.
برخی از خانم های مسن تر به طور مداوم از درد خفیف تا متوسطی در ناحیه زیر شکم شکایت دارند. گرچه پزشک ناراحتی خاصی را در آنها نمی یابد ولی آنان مایل به مصرف قرص های مسکن در درازمدت نیستند.
در تمامی موارد ذکر شده چای بابونه بدون افزودن هیچ نوع مکملی مؤثر خواهد بود. برای تقویت اثر آن می توان از نعناع، بادرنجبویه، بومادران، رازیانه ارومی، بادیان یا زیره استفاده نمود.

دمنوش های مناسب درد های قائدگی

  • چای مخلوط بابونه و بادرنجبویه

این چای مخلوط برای دختران جوانی که هنوز به دوران قاعدگی خو نگرفته اند و این دوران بدون آن که درد شدیدی داشته باشند باعث اضطراب و حساس شدن آنها می گردد مناسب خواهد بود.

  • چای مخلوط بابونه ، بومادران و بادرنجبویه
  • چای مخلوط بابونه ، بومادران و بسنبل الطیب
  • شربت تمشک

کم خونی و فقر آهن

سیب ترش با سوزن هنوز هم در طب سنتی خوردن روزانه سیب ترشی که سوزن های آهنی در آن فرو شده باشد برای درمان فقر آهن بانوان جوان توصیه می شود.
و طرز تهیه و روش مصرف:

سوزنهای اهنی را درون سیب فرو کنید و به مدت ۲۴ ساعت آن را در مکان گرمی قرار دهید، سپس سوزن ها را درآورید و سیب را بخورید.

 برفک (ترشحات سفید رنگ)

اگر در معاینات پزشکی برفک ناشی از عفونت های باکتریایی و قارچی تشخیص داده نشد می توان برای درمان آن از دو داروی گیاهی مؤثر استفاده نمود:

گزنه سفید و المکی
گرچه نمی توان گفت که کدام یک از مواد موجود در این دو گیاه برای درمان برفک مؤثر هستند ولی پزشکان مصرف آن را به بیماران خود بسیار توصیه می نمایند.

بیماری های التهابی لگن

حدود بیست درصد زنان از ناراحتی های بسیار شدید مانند دردهای انقباضی مبهم زیر شکم، کمردرد، دردهای قولنجی در دوران قاعدگی، درد شدید در پستان ها قبل یا هنگام قاعدگی و سردرد شکایت دارند. برفک و خارش نیز جزو ناراحتی های شایع محسوب می شود. معاینات دقیق پزشک زنان اغلب علت آن را روانی دانسته و مصرف داروهای متعادل کننده را توصیه می کند. گیاهان دارویی امتحان شده و داروهای خانگی متعددی برای بهبود این ناراحتی ها وجود دارد که اگر به صورت دوره درمانی استفاده شود در بسیاری از موارد بهبودی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

  • چای بومادران
  • چای مخلوط بومادران ، بابونه و نعناع
  • روغن گل راعی
  • شربت بارهنگ

مشکلات دوران یائسگی

درمان بیماری های زنان

یائسگی یعنی قطع شدن خونریزی دوران قاعدگی و شروع دوران ناباروری در زنان. این روند طبیعی بدن ممکن است با ناراحتیهایی مانند احساس گرگرفتگی، تعریق، سردرد، اختلالات خواب، بی قراری و حالات عصبی همراه باشد. این نشانه ها در هر شخصی با شدت های مختلف بروز می کند ولی هر زنی نوعی از آن را تجربه می کند. بسیاری از زنان از این ناراحتی ها بسیار رنج می برند و برای یافتن راه حل به پزشک مراجعه می کنند، ولی برخی دیگر دچار مشکلات زیادی نمی شوند. در هر صورت می توان به کمک داروهای خانگی این نشانه ها را کاهش داد. در مورد مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

 

درمان بیماری های زنان به روش دمنوش درمانی

دمنوش درمانی در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد . بدلیل جذب بالا و تاثیرگذاری بیشتر و فرهنگ دمنوش که به خانه های ما برگشته امروزه این روش درمانی طرف داران زیادی پیدا کرده .

دمنوش های شرکت نیوشا نیک که به دمنوش نیوشا معروف هستند سهم قابل توجهی از برطرف کردن نیاز مردم را جبران کرده است که بدلیل کیفیت بالا و استاندارد های بین المللی فقط مردم ایران نیستند که از این محصول استفاده میکنند بلکه با بوجود اوردن زیرساخت های لازم امروزه پکیج های درمانی ما به سراسر دنیا ارسال می شود

دمنوش های مناسب دوران قائدگی و کم خونی

ریزمیوه های قرمز نیوشا

دمنوش بادرنجبویه نیوشا

رزماری نیوشا

دمنوش سیب تر نیوشا

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “درمان بیماری های زنان به روش خانگی و طب سنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.