مقاله

خواص دارویی و درمانی عسل چیست

خواص دارویی و درمانی عسل

خواص عسل طبیعی | عسل برای درمان بیماری ها | خواص دارویی و درمانی عسل

بهترین نوع عسل، سرخ رنگ، شفاف، غلیظ، خوش بو و خوش طعم و بدون موم است که وقتی با انگشت بردارند تار ببندد. عسل هرچه کهنه تر شود طبع آن گرم تر می شود.

خواص دارویی و درمانی عسل

خواص دارویی و درمانی عسل

عسل منزج و دافع بلغم لزج و رطوبات از عمق بدن و سر و رساننده قوای داروها به بدن می باشد. عسل در درمان و پیشگیری از انسداد عروقی، سنگ کلیه و کیسه صفرا، بیماری های مجاری ادراری و… مفید میباشد. عسل معده و دستگاه گوارش را تقویت می کند و اشتها را افزایش می دهد و در درمان بیماری ها و زخم روده موثر است و نقش مفیدی در درمان بیماری های کبد و طحال دارد.

خواص عسل برای سلامت دندان

مالیدن مخلوط سرکه و عسل با انگشت روی دندان ها باعث تقویت، پاکسازی جرم و سفید شدن دندان می شود. به خصوص اگر این کار 3_4 مرتبه در ماه انجام شود.

استفاده واژینال از عسل، در بهبود بیماری های رحم کمک کننده است. ترکیب عسل با مواد مختلف در رفع دمل ها، کک و مک و کبودی پوست در اثر ضربه مفید است مثلا مخلوط عسل و نمک آثار ضربه کبود شده بر روی پوست را از بین میبرد.

مقالات طب نوین درر خصوص خواص دارویی و درمانی عسل

در مطالعات متعدد نقش درمانی شستشوی دهان با عسل در زخم های دهانی به خصوص در بیماران دچار ضعف ایمنی بیان شده است. در سال 2011 در پاکستان، مشاهده شد که تاثیر عسل طبیعی در درمان زخم معده در موش ها با تاثیر سایمتیدین برابری می کند. مطالعه دیگر در سال 2012 در مصر مشاهده شد که مصرف مخلوط ماست و عسل به صورت کرم واژینال کاندیدیایی واژن در زنان حامله، تاثیر بیشتر و عوارض کمتری نسبت به داروهای ضد قارچ شیمیایی موضعی دارد

حفظ سلامت اندام های اصلی بدن | قلب ، چشم ، مغز ، معده ، کبد 

علائم اشتهای واقعی چیست؟ 

توصیه های کلی برای افزایش اشتها

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “خواص دارویی و درمانی عسل چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.