مقاله

عوارض پوشیدن لباس تنگ برای مردان و زنان

عوارض پوشیدن لباس تنگ

عوارض پوشیدن لباس تنگ | لباس تنگ چه عوارضی برای زنان دارد | لباس تنگ چه مشکلاتی را برای مردان ایجاد می کند

عوارض پوشیدن لباس تنگ

در این مقاله به بررسی عوارض پوشیدن لباس تنگ و همچنین نکات بهداشی برای خانم ها می پردازیم .

برگشت جریان خون در اندام‌های تحتانی از جمله حیاتی‌ترین کارکردهای بدن است که برای مثال از ورم زانو جلوگیری می‌کند.
تنگی لباس در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب برای بازگرداندن خون می‌شود.

سوزش، بی حسی، درد پاها و لخته شدن خون

نشستن با لباس های تنگ و گن های لاغری می تواند باعث درد ران ها شود، چرا که عصب محیطی در این وضعیت فشرده می گردد و منجر به سوزش، بی حسی و درد پاها می گردد.
این وضعیت مانند این است که اطراف ران خود را با نوارهای لاستیکی ببندید، این عمل باعث کاهش جریان خون و لخته شدن آن می گردد.

تراکم ارگانهای بدن

لباس های تنگ باعث فشردگی روده و معده می گردد که می تواند رفلکس اسید و سوزش سر دل را بدتر کند.
این لباس ها دستگاه گوارش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، چرا که مواد غذایی در آن در حرکت بوده و زمانی که به مدت طولانی پوشیده شوند ممکن است فعالیت دستگاه گوارش از حرکت بایستد.
پوشیدن لباس های تنگ بعد از خوردن یک وعده غذایی سنگین باعث بروز مشکلاتی چون درد و نفخ شکم می گردد.

 

مشکلات شدید جنسی

عفونت تناسلی

تنگی لباس در ناحیه تناسلی موجب افزایش دما و رطوبت می‌شود و احتمال ایجاد بوی نامطبوع و عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد.

اختلال مردانه و عقیمی

تنگی لباس در مردان روی تعداد و کیفیت اسپرم‌ها تأثیر می‌گذارد و حتی در مواردی موجب درد بیضه می‌شود. شلوار تنگ از سه راه باعث آسیب بیضه‌ها می‌شود: مختل‌شدن جریان خون در ناحیه تناسلی، اختلال در تهویه هوای آن قسمت و نیز بالا رفتن درجه حرارت بیضه‌ها. نزدیک‌‌شدن و چسبیدن بیضه‌ها به بدن و یكی شدن درجه حرارت آنها با بدن‌ در درازمدت باعث واردآمدن آسیب به تولید اسپرم می‌شود.

شلوارھای تنگ عفونت ھا را تشدید می کند

عوارض پوشیدن لباس تنگ

یکی از مشکلات شایعی که شلوارھای تنگ برای خانم ھا ایجاد می کند عفونت ھای قارچی است. این شلوار ھا مانع از تبخیر می شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد احتمال بروز عفونت ھای قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می شود. علاوه براین، عفونت ھای میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب راحت تر می توانند به قسمت جلو بیایند و تکثیر پیدا کنند.

لباس زیر تنگ نپوشید

لباس زیرھای تنگ و آنھایی که از جنس شیمیایی ھستند معمولا ظاھر قشنگتری دارند.
اما تنگ بودن و عدم امکان بخار شدن رطوبت و جنس ھای شیمیایی به کار رفته در آن ھا می توانند شما را به دردسر بیندازند. الیاف طبیعی مانند پنبه معمولا خلل و فرج کوچکی دارند که اجازه می دھند رطوبت تبخیر شود اما این خلل و فرج در الیاف شیمیایی یا کم ھستند یا اصلا وجود ندارند بنابراین عفونت ھا تشدید می شوند.

لباس زیر را چگونه بشوییم

ھر بار که لباس زیر یا ھر لباس جدید دیگری خریداری می کنید باید آن را قبل از استفاده بشویید. اگر جنس لباس از نخ باشد می توانید آن را با درجه حرارت بالا حدود ٨٠ تا ٩٠ سانتی گراد بشویید اما بیشتر الیاف شیمیایی در این دما فرم اولیه و حالت کش دارشان را از دست می دھند بنابراین این لباس ھا را بھتر است برای اولین بار در دمای ۴٠ تا ۵٠ درجه شست و شو دهید.

نکته دیگر اینکه لباس ھای زیر را قبل از شست وشو از سایر لباس ھا جدا کنید و لباس زیر ھر گروه سنی و جنسی را جدا از ھم داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

پس از شست وشو نیز بهتر است آن ھا را جلوی آفتاب خشک کنید. در صورت امکان قسمت وسط آن ھا را نیز اتو بکشید.

ھر یک ساعت از جای خود بلند شوید

نشستن ھای طولانی مدت و بی حرکت می تواند احتمال ایجاد عفونت ھای قارچی را در خانم ھا بیشتر کند، بھ ھمین دلیل توصیه می شود خانم ھایی که شغل ھای پشت میزی دارند و مجبورند ساعت ھای طولانی در یک مکان بنشینند ھمیشه ھمراه با خود محلول شست وشو بانوان داشته باشند و یک یا دوبار در روز از آن استفاده کنند یا اینکه اگر ممکن است در ھر ساعت یک بار حداقل از جای خود بلند شوند و برای ۵ دقیقه راه بروند. این راه رفتن خود باعث تھویه و کاھش احتمال عفونت می شود.

گرمای زیاد، واریس و بواسیر را تشدید می کند

گرما به اندازه ای که برای آقایان مضر است برای خانم ھا خطر ندارد. برخلاف تخمدان ھا در خانم ھا، بیضه ھا در آقایان خارج از بدن قرار دارد و دمایشان باید کمتر از ٣٧ سانتی گراد باشد. با این حال استفاده از درجه حرارت بالا برای خانم ھا نیز توصیه نمی شود. از این لحاظ که بالا رفتن درجه حرارت معمولا باعث می شود رگ ھای پا نیز درجه حرارتشان بالا رود و درنتیجه ھم در ناحیه تناسلی و ھم در سطح پا ھا احتمال ایجاد واریس افزایش می یابد.

این واریس ھا حتی ممکن است در بارداری با خونریزی ھمراه باشند. استفاده از صندلی ھای گرمکن دار اتومبیل نیز اگر مکرر و طولانی باشد می تواند واریس و بواسیر را در خانم ھا تشدید کند، بنابراین بھتر است گرمکن ھمیشه روشن نباشد و به مدت زیاد استفاده نشود. درمقابل گرما، سرما به تنھایی مشکلی برای ناحیه تناسلی خانم ھا ایجاد نمی کند.

دمنوش مناسب برای عفونت زنان

دمنوش های زیر مناسب برای دفع سموم رحم و تنظیم هورمونن های زنانه می باشد.

رزماری و گل محمدی

دمنوش مثلثی راز سلامتی نیوشا

ریزمیوه‌های قرمز نیوشا

دمنوش گزنه و برگ زیتون نیوشا

معجون رویایی نیوشا

دمنوش های مناسب برای بهبود بیماری های جنسی آقایان

دمنوش های زیر مناسب برای بهبود عفونت پروستات و واریکوسل می باشد

ریزمیوه‌های قرمز نیوشا

دمنوش گزنه و برگ زیتون نیوشا

پرتقال نیوشا

دمنوش معجون رویایی نیوشا

 

برای بهبود بیماری های زنان و مردان باید به صورت اصولی اقدام کنید. با اصلاح مزاج و پاکسازی بدن می توان مشکلات را بهبود داد.
جهت رزرو نوبت مشاوره زبان شناسی روی عکس زیر کلیک کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.